Monday, February 21, 2022

Love

 අවසානය දක්වා කියවන්න.



1980 ගණන්වල අගභාගයේදී, සුප්‍රසිද්ධ දක්ෂයාගේ දියණිය වන ලීසර්ල්, අයින්ස්ටයින් විසින් ලියන ලද ලිපි 1,400ක් හෙබ්‍රෙව් විශ්ව විද්‍යාලයට පරිත්‍යාග කරන ලද අතර, ඔහුගේ මරණයෙන් දශක දෙකකට පසුව පමණක් එවයේ අන්තර්ගතය ප්‍රකාශයට පත් කරන ලෙස නියෝග කළේය. මෙය ලීසර්ල් අයින්ස්ටයින්ට  ලියූ ඉන් එකකි.

“මම සාපේක්ෂතාවාදයේ න්‍යාය ඉදිරිපත් කළ විට, ඉතා සුළු පිරිසක් මාව තේරුම් ගත් අතර, මනුෂ්‍ය වර්ගයාට සම්ප්‍රේෂණය කිරීමට මා දැන් හෙළි කරන දේ ද ලෝකයේ වැරදි අවබෝධය සහ අගතිය සමඟ ගැටෙනු ඇත.

මම ඔබෙන් ඉල්ලා සිටින්නේ අවශ්‍ය තාක් කාලයක්, අවුරුදු හෝ  දශක කිහිපයක්, මම පහත පැහැදිලි කරන දේ පිළිගැනීමට තරම් සමාජය දියුණු වන තුරු එම ලිපි ආරක්ෂා කරන ලෙසයි.

මෙතෙක් විද්‍යාවට විධිමත් පැහැදිලි කිරීමක් සොයා නොගත් අතිශය බලගතු බලවේගයක් තිබේ. එය අන් සියල්ල තුළ ඇතුළත් සහ අන් සියල්ල පාලනය කරන බලවේගයක් වන අතර විශ්වයේ ක්‍රියාත්මක වන ඕනෑම සංසිද්ධියක් පිටුපසම සිටින අතර අප විසින් තවමත් හඳුනාගෙන නොමැත.

මෙම විශ්ව බලය ආදරයයි.

විද්‍යාඥයන් විශ්වයේ ඒකීය න්‍යායක් සොයන විට ඔවුන්ට වඩාත්ම බලගතු අදෘශ්‍යමාන බලවේගය අමතක විය.

ආදරය ආලෝකයයි, එය දෙන අයව මෙන්ම ලබන අයව ආලෝකමත් කරයි.

ආදරය යනු ගුරුත්වාකර්ෂණයකි, මන්ද එය සමහරුන් අන් අය කෙරෙහි ආකර්ෂණය කරවන බැවිනි.

ආදරය යනු බලයයි, මන්ද එය අපට ඇති හොඳම දේ ගුණ කරන අතර මනුෂ්‍යත්වය ඔවුන්ගේ අන්ධ ආත්මාර්ථකාමිත්වය තුළ නිවා නොදැමීමට ඉඩ සලසයි. 

ආදරය වෙනුවෙන් අපි ජීවත් වෙන අතර ආදරය වෙනුවෙන් මැරෙන්නත් සූදානම්.

ආදරය දෙවියන් වහන්සේ වන අතර දෙවියන් වහන්සේ  යනු ආදරයයි.

මෙම බලය සෑම දෙයක්ම පැහැදිලි කර ජීවිතයට අරුතක් ලබා දෙයි. මෙය අප බොහෝ කලක සිට නොසලකා හරින ලද විචල්‍යයයි, සමහර විට අපි ආදරයට බිය නිසා විශ්වයේ ඇති එකම ශක්තිය එය නිසා මිනිසා කැමැත්තෙන් එය හැසිරවීමට ඉගෙන ගෙන නැත.

ආදරයට දෘශ්‍යතාව ලබා දීම සඳහා, මම මගේ වඩාත් ප්‍රසිද්ධ සමීකරණයේ සරල ආදේශනයක් කළෙමි.

E = mc2 වෙනුවට, ආලෝකයේ ප්‍රවේගයෙන් ගුණ කළ ආදරය තුළින් ලෝකය සුවපත් කිරීමේ ශක්තිය ලබා ගත හැකි බව අපි පිළිගනිමු නම්, ආදරය එහි ඇති බලවත්ම බලවේගය බවට අපි නිගමනය කරමු, මන්ද එයට සීමාවක් නොමැති බැවිනි.

අපට එරෙහිව හැරී ඇති විශ්වයේ අනෙකුත් බලවේග භාවිතය හා පාලනය කිරීමේදී මනුෂ්‍යත්වය අසමත් වී ඇති නිසා, අප වෙනත් ආකාරයක ශක්තියකින් පෝෂණය වීම අත්‍යවශ්‍ය හා ඉතා හදිසි වේ.

අපට අපගේ ජීවී විශේෂය නොනැසී පැවතීමට අවශ්‍ය නම්, අපට ජීවිතයේ අරුතක් සොයා ගැනීමට අවශ්‍ය නම්, ලෝකය සහ එහි වෙසෙන සෑම සත්වයෙකුම සුරැකීමට අවශ්‍ය නම්, එකම පිළිතුර ආදරයයි.

පෘථිවිය විනාශ කරන වෛරය, ආත්මාර්ථකාමිත්වය සහ කෑදරකම මුළුමනින්ම විනාශ කිරීමට තරම් බලවත් උපකරණයක් වන ආදරය නමැති බලගතු බෝම්බයක් සෑදීමට අපි තවමත් සූදානම් නැත.

කෙසේ වෙතත්, එක් එක් පුද්ගලයා ඔවුන් තුළ ශක්තිය මුදා හැරීමට බලා සිටින ආදරයේ කුඩා නමුත් බලවත් උත්පාදකයක් දරා සිටී.

ආදරණීය ලීසර්ල්, මෙම විශ්ව ශක්තිය ලබා දීමට සහ ලබා ගැනීමට අප ඉගෙන ගන්නා විට, ආදරය සියල්ල ජය ගන්නා බවත්, සියල්ල සහ ඕනෑම දෙයක් අභිබවා යාමට හැකි බවත්, තහවුරු වනු ඇත.

මක්නිසාද යත් ආදරය යනු ජීවිතයේ සාරාංශයයි. ආදරය යනු ජීවිතය තුළ කැටි වුනු සියල්ලයි

මගේ මුළු ජීවිත කාලය තුළ  ඔබ වෙනුවෙන් නිහඬව මගේ හදවතේ කම්පනය වූ දේ ප්‍රාකාශ කිරීමට නොහැකි වීම ගැන මම දැඩි ලෙස කනගාටු වෙමි. සමහර විට සමාව ඉල්ලීමට ප්‍රමාද වැඩියි, නමුත් කාලය සාපේක්ෂ බැවින්, මම ඔබට ආදරය කරන බවත් ඔබට ස්තූතිවන්ත වන බවත් මම ඔබට පැවසිය යුතුයි. ".

ඔබේ පියා ඇල්බට් අයින්ස්ටයින්

මුහුණු පොතෙන් උපුටා ගෙන පරිවර්තනය කරන ලද ලිපියකි

 From: https://www.facebook.com/photo/?fbid=10204419308825520&set=a.3080856823129


No comments:

Post a Comment